Istoria MC-Bauchemie din 1961 până în prezent

21.07.2022

MC-Bauchemie Müller GmbH & Co. KG a avut destule motive să aștepte cu nerăbdare luna decembrie 2021: cu 60 de ani înainte, la 1 decembrie 1961, compania fondată de Heinrich W. Müller și-a început oficial activitățile comerciale. Din nefericire, nu a existat nicio celebrare a jubileului de diamant din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, dar există planuri ferme de a organiza una odată ce pandemia se va încheia. De la o companie mică, cu 25 de angajați, MC-Bauchemie s-a transformat într-un grup activ la nivel mondial, cu o forță de muncă de peste 2 500 de persoane dedicate. Așadar, haideți acum să aruncăm împreună o privire asupra istoriei MC!

MC's HQ on the
MC's HQ on the "Am Kruppwald" site in the 1960s
© MC-Bauchemie 2022

În industria construcțiilor din întreaga lume, MC-Bauchemie este asociată cu atribute precum fiabilitate, calitate, inovație - și, desigur, în conformitate cu motto-ul companiei "Be sure. Build sure." În ultimele șase decenii, această companie de familie cu capitalizare medie s-a dezvoltat de la o afacere ambițioasă cu 25 de angajați la un producător internațional de top de produse chimice pentru construcții, producând soluții inovatoare pentru producerea, punerea în opera și protejarea betonului, precum și pentru protecția și întreținerea clădirilor. Grupul de companii, cu cei peste 2.500 de angajați, activează de mult timp la nivel mondial. Cercetarea, dezvoltarea și producția se desfășoară în peste 20 de locații de pe mai multe continente. Iar în peste 40 de țări din Europa și din alte continente, investitorii, proiectanții și administratorii au la dispoziție consilieri cu expertiză în aceste domenii. Așadar, o mare parte din cifra de afaceri a companiei este acum generată în afara Germaniei.

Fondată în Essen

Punctul de plecare al acestei povești de succes nu are prea multe în comun cu acele start-up-uri de garaj despre care auzim atât de mult în ceea ce-i privește, de exemplu, pe giganții americani din domeniul high-tech. Cu toate acestea, și în cazul MC, punctul de pornire a fost mic. Imediat după război, un Heinrich W. Müller, energic și întreprinzător, a fondat și ulterior a dezvoltat cu succes compania de vânzări Prodorit Vertrieb Müller & Co. împreună cu Th. Goldschmidt AG din Mannheim. Cu acordul acestuia din urmă, în 1961, a deschis apoi o nouă operațiune sub numele MC-Bauchemie pentru a deservi piața în plină dezvoltare a betonului marfă și a elementelor prefabricate. A dorit să extindă producția de aditivi pentru beton și mortar pentru a participa la viitoarele proiecte majore de infrastructură care implicau domenii precum construcția de autostrăzi și metrouri. Totuși, concentrându-se foarte mult pe activitatea sa de protecție a clădirilor, care implică produse pentru membrane bituminoase și acoperiri și inhibitori de coroziune, Th. Goldschmidt AG nu prea avea timp pentru acest model de afaceri - și astfel Heinrich a decis să își înființeze propria companie în paralel cu compania de vânzări pe care o conducea, pe baza unei mici fabrici de producție din Essen, construită pe platforma Th. Goldschmidt AG.

Mutarea la Bottrop

Datorită contactelor sale bune în industrie și cu autoritățile de achiziții publice, acest părinte fondator a reușit să convingă numeroși clienți de avantajele produselor MC într-un timp relativ scurt. Motto-ul său "Afacerile se fac între oameni, nu între companii" s-a dovedit a fi un principiu director eficient, iar în 1962, tânăra companie din Essen producea deja la capacitate maximă. Asta însemna că era nevoie de o soluție pe termen lung care să permită extinderea. În Bottrop, zona industrială nou creată "Am Kruppwald" oferea un amplasament adecvat pentru construirea noii capacități necesare. În 1963 a fost finalizată acolo o unitate de producție pentru fabricarea de aditivi pentru beton și mortar, cu un laborator, un mic centru tehnologic de aplicare, un depozit și un departament de livrare a mărfurilor, toate acestea făcând parte din configurația integrată.

Noi domenii de activitate

Odată cu dizolvarea companiei de vânzări Prodorit în 1969 și separarea de Goldschmidt, MC a avut noi oportunități, permițându-i fondatorului companiei o mai mare libertate de creație. Heinrich W. Müller a decis să meargă mai departe cu producția internă de bitum și produse din mase plastice la MC-Bauchemie. Cu flerul său antreprenorial și abilitățile sale interpersonale, a reușit să atragă practic toți foștii angajați ai Prodorit la MC-Bauchemie, în ciuda unei oferte similare din partea lui Goldschmidt. Au fost astfel puse bazele unui viitor de succes pentru MC.

A doua generație a MC preia cârma: Dr. Claus-M. Müller

În 1972, Claus-M. Müller, cel mai mare dintre cei doi fii ai lui Heinrich W., s-a alăturat companiei după ce și-a terminat doctoratul în inginerie la Universitatea din Clausthal-Zellerfeld. A fost numit director general în 1974, cu sarcina principală de a lărgi domeniile de cercetare și dezvoltare ale companiei aflate încă în expansiune. A dispus construirea unui complex de laboratoare ultramodern și a fost, de asemenea, responsabil de o nouă fabrică de vopsele și materiale pulverulente, de introducerea primului sistem de planificare și control al producției și de instalarea unor depozite cu rafturi înalte în zona logistică. Ulterior, s-a orientat către construirea unei afaceri în străinătate, cu toate riscurile antreprenoriale pe care le implică un astfel de demers. MC făcuse deja primele sale incursiuni dincolo de granițele Germaniei la începutul anilor 1970, odată cu înființarea MC Bati Chimie în Grosbliederstroff, în departamentul Moselle, ca distribuitor al produselor MC pe piața franceză. Acum urmau să fie urmărite proiecte de extindere similare în alte țări europene. În Castleblayney, Irlanda, nu departe de granița cu Irlanda de Nord, Dr. Claus-M. Müller a fondat MC Building Chemicals în 1979 și, puțin mai târziu, ECI (European Chemical Industries). Acestea au fost primele unități de producție ale MC din afara Germaniei, producând etanșanți pe bază de silicon și, de la mijlocul anilor 1980, și etanșanți pentru termopan pentru întreaga piață europeană.

Dr. Bertram R. Müller se alătură MC

Între timp, Dr. Claus-M. Bertram R. Müller, fratele mai mic al lui Müller, deținător al unui doctorat în drept obținut la Universitatea din Bonn, cu stagii la Paris și Londra, a acumulat experiență profesională ca avocat într-un cabinet de audit, consultanță fiscală și juridică. S-a alăturat în cele din urmă afacerii de familie în 1982, dedicându-se inițial în primul rând extinderii afacerii în Germania. În 1983, de exemplu, a supervizat preluarea fabricii din Esslingen a Unitecta-Bauchemie, o parte a grupului belgian Solvay. Dr. Bertram R. Müller a continuat această activitate în cadrul companiei nou-înființate Murasit-Bauchemie, gestionând integrarea acesteia în cadrul MC, precum și dezvoltarea și extinderea sistematică a vânzărilor și a distribuției în landurile din sudul Germaniei, asigurând o livrare rapidă și la costuri reduse către clienții din jumătatea inferioară a Germaniei, dar și din Austria și Elveția. În același timp, a introdus o nouă structură de vânzări pentru MC, prin crearea unei rețele de centre regionale de servicii în toată Germania. Împreună cu managerul principal și semnatarul autorizat Josef Heckerott, a separat operațiunilecompaniei în două segmente diferite de protecție a structurilor și de tratare a suprafețelor. În plus, Dr. Bertram R. Müller a dezvoltat un sistem de formare și perfecționare profesională orientat spre viitor, atât pentru noii angajați, cât și pentru personalul clienților, un concept care și astăzi se bucură de un statut de referință în industrie. Aceste măsuri și punerea în aplicare a unor metode moderne de marketing au servit la crearea bazei pentru dezvoltarea dinamică a MC-Bauchemie.

Progres și internaționalizare

După înființarea cu succes a ECI (European Chemicals Industries), Dr. Claus-M. Müller și-a îndreptat atenția către alte obiective de extindere. Înființarea MC-Bauchemie India în Bombay (în prezent Mumbai) la 1 ianuarie 1986 a constituit prima incursiune a MC pe un continent din afara Europei. Doi ani mai târziu, în Ankleshwar, în statul Gujarat, a fost construită o uzină de producție bine echipată pentru aditivi pentru beton și mortar, împreună cu o mare varietate de produse de reparare și etanșare a betonului. De atunci, MC-Bauchemie și-a consolidat prezența pe subcontinentul indian. Angajamentul puternic al MC în Brazilia, care a demarat în 1999 și continuă până în prezent, poate fi, de asemenea, urmărit până la Dr. Claus-M. Müller. Iar în 2001, împreună cu Ottli, un cunoscut producător de adezivi pentru plăci ceramice sub marca "Plitonit", a fost înființată MC-Bauchemie Rusia la Sankt Petersburg. Această afacere a avut, de asemenea, o sucursală la Moscova, permițând gestionarea mai eficientă a activităților pe imensa piață rusă. În plus, lângă Kirovsk a fost construită o nouă uzină cu tehnologie de ultimă generație pentru producția de produse MC și Plitonit, urmând ca alte locații să fie deschise în Tyumen, Samara și Krasnodar.

"Creștere fără frontiere" după reunificarea Germaniei

Între timp, Dr. Bertram R. Müller, un european convins și, alături de fratele său, director general al MC din 1984, a impulsionat înființarea de companii de vânzări în țările învecinate: Elveția, Austria, Țările de Jos și Belgia. După căderea RDG și a Cortinei de Fier în 1989, s-a concentrat inițial pe dezvoltarea activităților în noile state federale. Această schimbare fundamentală în peisajul politic a permis, de asemenea, un mod complet nou de gândire la nivel european. În anii care au urmat, au fost adăugate locații în Europa Centrală și de Est, fiind înființate numeroase companii tinere și dinamice în Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, România, Ucraina, Lituania și, mai târziu, și în Croația, Serbia și Bosnia și Herțegovina. Inutil să mai spunem că MC privea, de asemenea, spre vest, Dr. Bertram R. Müller identificând un mare potențial pentru extinderea dinamică a MC-Bauchemie, de exemplu, în Țările de Jos (din nou), Franța, Portugalia și Spania.

Ultrament orientat către magazinele de bricolaj

Activitățile MC, atât la nivel național, cât și internațional, erau deja în plină expansiune. Pentru a putea viza diferite segmente de vânzări și grupuri de clienți, în 1975 a fost înființată o altă filială germană, Ultrament GmbH, cu misiunea de a răspunde la creșterea cererii de produse de bricolaj. Articolele din gama MC au fost adaptate, proiectate și ambalate pentru a satisface cerințele speciale ale magazinelor de bricolaj. Inițial, gama s-a axat pe acoperiri bituminoase, pe produse de fixare și pe sisteme de hidroizolații pentru construcții. În prezent, Ultrament oferă sisteme complete în 15 țări din Europa pentru a rezolva o mare varietate de probleme în domeniul construcțiilor, protecției, etanșării, renovării și recondiționări.

Botament se adresează profesioniștilor din industrie

La mijlocul anilor 1980, MC a înființat un departament pentru produse profesionale în cadrul portofoliului Ultrament. Începând din 1985, această unitate și-a asumat responsabilitatea pentru vânzările către comerțul cu materiale de construcții, răspunzând în principal nevoilor firmelor mici și mijlocii de bricolaj și comerț. Cu un succes în creștere, în 1993, a fost înființată din acest departament specializat Botament-Systembaustoffe GmbH ca o companie independentă. Accentul a fost pus pe produsele pentru aplicarea plăcilor de faianță și gresie, impermeabilizarea structurilor, șape autonivelante și sisteme de pardoseală. Între timp, Botament s-a impus, de asemenea, ca furnizor de sistem de produse de înaltă calitate și inovatoare pentru toate aspectele legate de renovarea spațiilor umede și se bucură de o poziție de forță considerabilă a mărcii în sectorul comerțului profesional din 14 țări europene.

A 50-a aniversare a MC: extinderea și internaționalizarea continuă

Cea de-a 50-a aniversare a companiei, în decembrie 2011, a fost sărbătorită sub sloganul "Angajament pentru inovare". Șeful senior Heinrich W. Müller, care a condus destinele companiei alături de fiii săi până la adânci bătrâneți, nu a trăit pentru a vedea acest mare moment. Cu toate acestea, datorită abordării sale mereu optimiste, a cunoștințelor sale despre materiale și a intuiției sale în a desluși interesele clienților săi, MC-Bauchemie a reușit să se extindă continuu și să-și consolideze poziția în producție, în fața autorităților care se ocupă de licitații și în industria construcțiilor. Ajunsă la jumătate de secol de existență, MC se bucură de o poziție excelentă pe piață, având o bază foarte bună pentru o dezvoltare ulterioară de succes. Odată cu punerea în funcțiune a unei fabrici de producție de aditivi pentru beton din policarboxilat eter (PCE) la Bottrop, în iulie 2012, MC a pus bazele unui nou capitol în dezvoltarea acestei tehnologii bazate pe procesul brevetat al companiei. Internaționalizarea a continuat, de asemenea, în ritm accelerat: în Brazilia, cea de-a doua fabrică din America de Sud a fost deschisă în Vitória de Santo Antão, în statul Pernambuco din nord-estul țării. Înființarea unei companii MC în Guineea a însemnat că MC avea acum o bază în Africa de Vest de unde putea dezvolta o piață africană mare și cu potențial ridicat. Cu puțin timp înainte de începutul anului 2012, compania a fost zguduită de moartea dr. jur. Bertram R. Müller. Cu abordarea sa practică caracteristică de peste trei decenii, acesta a condus cu unicitate și perseverență și a modelat în mod decisiv dezvoltarea MC ca o afacere europeană de familie activă la nivel mondial. Fratele său, Dr. Claus-M. Müller a gestionat ulterior, pentru o perioadă, singur destinele MC, după care, la 1 ianuarie 2014, i s-a alăturat un nou director general, Dr. Ekkehard zur Mühlen, numit în funcția de director general.

Stabilirea unei direcții pentru viitor - cu Nicolaus M. Müller, a treia generație se alătură MC

“Be sure. Build sure.”, "Fii sigur. Construiește sigur." a fost sloganul banner al MC-Bauchemie începând cu 2015. Acesta face parte din noul concept de brand și de poziționare al MC, dezvoltat în cadrul unui proiect de cooperare germano-brazilian. Fiul lui Dr. Claus M. Müller, Nicolaus M. Müller, care lucra la acea vreme ca director de vânzări pentru MC Brazil, a jucat un rol principal în acest proiect. El s-a întors în Germania în februarie 2017, după ce a lucrat pentru MC în Brazilia timp de mai mulți ani, și a fost numit în funcția de director general al MC-Bauchemie Müller GmbH & Co. KG. El a devenit astfel a treia generație a familiei Heinrich-W. Müller care să preia responsabilități de conducere executivă la MC. Astfel, compania se afla acum în mâinile sigure ale unui triumvirat format din Dr.-Ing. Claus-M. Müller, Dr. Ekkehard zur Mühlen și Nicolaus Müller.

Extinderea continuă

În august 2017, MC a achiziționat, de asemenea, pachetul majoritar de acțiuni al BIFI JSC din Vietnam, redenumit ulterior MC-BIFI Bauchemie JSC. Aceasta rămâne unul dintre cei mai importanți producători vietnamezi de aditivi pentru beton și de auxiliare de măcinare pentru industria cimentului. În 2018, au fost achiziționate, de asemenea, acțiunile majoritare ale unei societăți din Etiopia. Acest lucru a extins și mai mult angajamentul grupului MC în Africa la Africa de Est. Și în Asia lucrurile au avansat - concomitent cu o restructurare majoră a activităților comerciale, în decembrie 2020 a fost finalizată înființarea unei companii separate în Filipine, MC-Bauchemie Philippines Inc. Prezența MC în America de Sud a fost, de asemenea, consolidată prin achiziționarea atât a PK Chile, cât și apoi a Bautek din Chile. MC-Bauchemie Chile și Bautek au fuzionat în 2015 pentru a forma MC Bautek Chile. Iar la 1 aprilie 2021, MC a achiziționat o participație majoritară la Linox în Bolivia pentru a începe activitățile comerciale pe această piață promițătoare. Acești pași îndrăzneți de expansiune, împreună cu un program de investiții pe scară largă la sediul din Bottrop, numeroase proiecte de optimizare a proceselor interne și a lucrărilor și, nu în ultimul rând, digitalizarea tot mai avansată a activităților companiei, au servit pentru a forma o bază solidă pentru creșterea în continuare și dezvoltarea continuă și de succes a grupului MC.

Să ne dezvoltăm împreună

De la înființarea companiei, numărul angajaților MC a crescut continuu. La momentul înființării sale, erau 25 de angajați, ajungând la 160 la începutul anilor 1970. La începutul anilor 1990, erau deja peste 490, iar la începutul anilor 2010, în jur de 1.800. În anul aniversar 2021, persoanele care lucrau pentru grupul de companii din întreaga lume erau în jur de 2.500. Importanța acestor angajați pentru MC a fost subliniată prin acordarea premiilor Top Job în 2018 și 2021. Distincția, prezentată de Centrul pentru atractivitatea angajatorilor (zeag GmbH), este acordată companiilor care contribuie în mod special la o cultură sănătoasă și, în același timp, performantă la locul de muncă. Aceste premii desemnează MC ca fiind unul dintre cei mai buni angajatori din Germania. Angajații MC beneficiază de formare și dezvoltare profesională continuă, își desfășoară activitatea într-un mediu pronunțat internațional și au un nivel ridicat de expertiză tehnică. Deoarece grupul de companii a fost întotdeauna dedicat inovației, mulți angajați MC lucrează deja astăzi la proiectele de mâine, pentru a continua să ofere soluții personalizate clienților MC din întreaga lume. Cu know-how-ul, experiența și competența sa, completate de o prezență la nivel mondial, MC-Bauchemie este bine poziționată pentru a face față provocărilor viitorului într-o economie globalizată. O filozofie corporatistă sustenabilă, structuri de management clare și transparente, angajați cu înaltă calificare, produse revoluționare - și nu în ultimul rând continuitatea puternică a unei afaceri de familie aflată acum la a treia generație - sunt componentele care au conferit MC reputația sa remarcabilă în țară și în străinătate în ultimii 60 de ani. Și astfel, o versiune ușor modificată a zicalei străvechi este valabilă și astăzi pentru MC: Curajul la început aduce succesul la sfârșit, sau, altfel spus: "Cine îndrăznește, câștigă!”

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123